Ofte stillede spørgsmål
Hos Bambuni bestræber vi os på at vide alt om bambus og hele processen på vores hjemmeside. Vi stræber efter, at du altid kan finde svar i vores ofte stillede spørgsmål – for mange af spørgsmålene er gengangere. Kan du ikke finde svar på dit spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte vores kundeservice og stille dine spørgsmål.
- Spørgsmål vedrørende bestilling
- Spørgsmål vedrørende betaling
- Spørgsmål vedrørende forsendelse og levering
- Spørgsmål vedrørende størrelser
- Spørgsmål vedrørende returnering, refundering og ombytning
- Spørgsmål vedrørende reklamation
- Spørgsmål vedrørende vask og pleje
- Spørgsmål vedrørende nyhedsbreve, rabatkoder og gavekort
- Spørgsmål vedrørende produkter
Du kan blot trykke på den ønskede kategori – som dit spørgsmål går under – og siden vil automatisk tage dig til de ofte stillede spørgsmål.
Spørgsmål vedrørende bestilling
Hvordan laver jeg en bestilling?
Når du har valgt de produkter, du ønsker at købe, er du kun ganske trin for at fuldføre dit køb hos os.
Vælg den ønskede størrelse og klik på “Tilføj til kurv”.
Gå til kassen ved at trykke på “Gå til kassen” nederst i højre hjørne eller klik på indkøbskurven øverst til højre.
Indtast dine oplysninger.
Vælg leveringsmetode: Vælg enten DAO-pakkeshop eller DAO-hjemmelevering.
Vælg betalingsmetode: MobilePay, Betalingskort, Anyday for delbetaling, eller vent med ViaBill.
Accepter Bambunis vilkår og betingelser.
Gennemgå din kurv og informationer, inden du trykker “Gå til betaling”.
Efter bestilling – og betaling – modtager du en ordrebekræftelse på mail. Hvis du ikke modtager denne, tjek venligst dit spamfilter.
Kan jeg ændre min ordre?
Ønsker du at tilføje produkter eller fjerne din ordre, bedes du kontakte os på info@bambuni.dk eller ring direkte til os på telefon: +4526390606 i hverdagene mellem kl. 9-15. Ordrer kan kun annulleres, hvis de ikke er afsendt fra vores lager.
Hvordan kan jeg annullere min ordre?
For at annullere en ordre, send straks en mail til info@bambuni.dk eller ring omgående på tlf. +4526390606 mellem kl. 9-15 på hverdage. Afsendte ordrer kan ikke ændres eller annulleres, men du kan oprette en eventuel returnering, når du modtager pakken.
Jeg har indtastet forkerte oplysninger i forbindelse med min ordre, hvad gør jeg?
Hvis du har indtastet forkerte oplysninger, send venligst de korrekte oplysninger med det samme via mail til info@bambuni.dk eller ring til os på tlf. 26390606 mellem kl. 9-15 på hverdage, med så meget information som muligt.
Har I en fysisk butik?
Nej, vi har ingen fysiske butikker, men du er altid velkommen til at komme forbi vores lager i Esbjerg tirsdag-fredag imellem kl. 9-15.
Kan jeg komme forbi jeres webshop og handle?
Du er velkommen tirsdag-fredag mellem kl. 9-15 på vores lager. Vi kan hjælpe med en eventuel ordre, med undtagelse af travle perioder som f.eks. Black Week og i december – her tilbyder vi desværre ikke denne mulighed.
Kan jeg hente min ordre hos jer?
Du er altid velkommen til at afhente din ordre hos os. Gå til kassen, vælg under ”Leveringsmetode” blot ”Afhentning i Esbjerg”. Du vil få besked så snart din ordre er gennemført og klar til afhentning. Du kan afhente pakken derefter, tirsdag-fredag mellem kl. 9-15 på Lindholmvej 18b, 6710 Esbjerg V.
Kan jeg få udskudt forsendelsen af min ordre?
Desværre tilbyder vi ikke muligheden for at udskyde forsendelsen af en ordre. Vi stræber efter at sende alle ordre så hurtigt som muligt efter bekræftelse, og kan desværre ikke ændre leveringsdatoer.
Jeg har bestilt hjemmelevering, men min pakke er endt i en pakkeshop?
Hvis din pakke ved fejl blev leveret til en pakkeshop, har du to muligheder:
Afhent selv pakken og meddel os, så refunderer vi fragtomkostningerne.
Lad pakken returnere til os; informer os, og vi sender den igen med omdeling, hvilket kan tage op til 14 dage.
Vær venlig at give os besked om din valgte løsning på info@bambuni.dk.
Vi beklager for ulejligheden.
Jeg har modtaget en forkert vare?
Vi beklager fejlen. Send en mail til vores kundeservice på info@bambuni.dk, og vi finder en hurtig løsning sammen.
Hvad gør jeg, hvis jeg modtager en beskadiget pakke?
Hvis emballagen eller varerne er beskadiget, send os venligst billeder og en beskrivelse af problemet på info@bambuni.dk. Så finder vi en passende løsning sammen.
Jeg har lavet en forudbestilling, hvornår trækkes pengene?
Forudbestillinger reserverer beløbet på din konto. Pengene trækkes først, når vi sender din bestilling fra vores lager.
En ønsket vare er udsolgt, hvad gør jeg?
Hvis en vare er udsolgt, kan du tilmelde dig vores SMS-liste inde på produktsiden for at få besked, når den er tilbage på lager. Vær opmærksom på, at der kan være mange tilmeldte, så først-til-mølle-princippet gælder.
Hvorfor har jeg modtaget min pakke uden nogen form for indpakning?
Vi har aktivt reduceret vores brug af unødvendig emballage og fuldstændigt fjernet alt plastik for at vise hensyn til miljøet. Dine varer bliver pakket i genanvendte papirsposer og/eller -kasser, hvilket ikke blot eliminerer overskydende plastik, men også bidrager til vores mål at minimere affald. Vores primære fokus er at sikre, at dine varer ankommer sikkert, samtidig med at vi prioriterer miljøvenlige forsendelsesmetoder.
Læs mere om vores emballagepolitik her: https://www.bambuni.dk/pages/emballagepolitik/
Spørgsmål vedrørende forsendelse og levering
Hvilke leveringsmuligheder har jeg?
Vi tilbyder følgende leveringsmuligheder med DAO:
Levering til DAO pakkeshop 39,-
Levering til din dør med DAO 49,-
Gratis levering ved køb over 599,- med DAO til pakkeshop.
Vi bestræber os på at behandle ordrer samme hverdag, og i særligt travle perioder stræber vi efter at sende ordrer senest indenfor 2 arbejdsdage.
Hvad er leveringsomkostningerne?
Levering til DAO pakkeshop er gratis ved køb for minimum 499,- Ellers koster levering til DAO pakkeshop 39,- Ønsker du levering med DAO til direkte til din dør koster det 49,-
Hvor hurtig er leveringstiden?
Bestiller du i hverdage inden kl. 14:00, sender vi typisk din pakke afsted samme dag (med undtagelse af enkelte travle perioder). Forvent en leveringstid på 1-2 hverdage efter afsendelse.
Hvordan foregår levering til pakkeshop?
Med levering til pakkeshop kan du hente din pakke, når det passer dig. Når du indtaster din adresse ved bestilling, vises de nærmeste DAO pakkeshops. Når pakken er klar til afhentning, modtager du en sms fra DAO.
Hvor er min pakke?
Når din pakke forlader vores lager, modtager du en mail med et forsendelsesnummer, så du kan følge pakken via Track & Trace.
Leverer I til andre lande?
Vi leverer i øjeblikket kun i Danmark, med undtagelse af Grønland og Færøerne.
Jeg har ikke modtaget min ordre, hvad gør jeg?
Hvis din ordre tager længere tid end forventet, kontakt venligst vores kundeservice på info@bambuni.dk eller ring til os på tlf. 26390606 i hverdage mellem kl. 9-15.
Jeg har modtaget en vare, som jeg ikke har bestilt, hvad nu?
Vi beklager fejlen. Send os venligst en mail på info@bambuni.dk med vedhæftet billede, og vi finder en passende løsning.
Spørgsmål vedrørende reklamation
Hvad gør jeg, hvis der er en fejl på min vare eller den er gået i stykker?
Vi beklager eventuelle produktionsfejl. For at løse det nemmest bedes du sende os et billede af den beskadiget vare og en beskrivelse af fejlen via mail til info@bambuni.dk. Når vi modtager billedet, vurderer vi reklamationen og bestemmer, om vi har brug for at modtage varen retur til nærmere vurdering. Hvis nødvendigt sender vi dig en returlabel pr. mail.
Hvad gør jeg, hvis min pakke er blevet beskadiget under transport?
Vi beklager enhver skade under transporten. Hvis skaden kun er på emballagen og du ønsker at returnere dele af ordren, kan du bruge alternativ emballage, blot sørg for, at de returnerede varer er forsvarligt indpakket. Vedlæg venligst en returformular eller en håndskrevetseddel, så vores lagerkollegaer kan håndtere din returpakke. Hvis varerne er beskadiget under forsendelsesprocessen, bedes du tage billeder, der tydeligt viser problemet, og sende dem til info@bambuni.dk. Vi finder en passende løsning sammen.
Der er opstået fejl på mit bambus produkt, tidligere end hvad jeg havde forventet. Hvad gør jeg?
Hvis der opstår problemer som f.eks. en løbet syning eller lignende tidligere end forventet, bedes du sende os et billede af varen, der tydeligt viser fejlen, sammen med en beskrivelse af problemet med mail til info@bambuni.dk. Efter modtagelse af billedet vurderer vi reklamationen og afgør, om vi har behov for at modtage varen retur for yderligere vurdering. Ved behov sender vi dig et returlabel pr. mail.
Spørgsmål vedrørende produkter
Kan man købe et gavekort?
Vi tilbyder både fysiske og digitale gavekort. Du kan finde vores gavekortmuligheder her: https://www.bambuni.dk/produkt-kategori/bambus-accessories/gavekort/
Har I bambus herre underbukser med gylp?
Ja. Vi har bambus underbukser med gylp til mænd. Du kan finde dem her: https://www.bambuni.dk/produkt-kategori/maend-bambus/bambus-underbukser/bambus-underbukser-med-gylp/
Har I flystrømper?
Ja. Vi har støttestrømper, også kendt som flystrømper, lavet af høj bambus kvalitet.
Til kvinder: https://www.bambuni.dk/produkt/bambus-stoettestroemper-i-sort-til-kvinder/
Til mænd: https://www.bambuni.dk/produkt/bambus-stoettestroemper-i-sort-til-maend/
Jeg døjer med væske i benene, har i strømper der ikke strammer?
Ja. Vores bambus strømper uden elastik er skabt specifikt til dette formål. Disse strømper er skræddersyet til at tilbyde støtte uden at stramme, samtidig med at de forbedrer blodcirkulationen i benene. De bevarer alle de fantastiske egenskaber fra bambusmaterialet, så du kan nyde komforten og fordelene uden nogen kompromisser.
Til kvinder: https://www.bambuni.dk/produkt/bambus-stroemper-uden-elastik-i-sort-til-kvinder/
Til mænd: https://www.bambuni.dk/produkt/bambus-stroemper-uden-elastik-i-sort-til-maend/
Kan man købe gaveindpakning?
Vi har gaveindpakningsposer i 3 forskellige størrelser, og der medfølger et fint og passende bånd til alle gaveposer.
Har I undertrøjer til kvinder?
Ja. Vores toppe med bred strop til kvinder er de perfekte undertrøjer.
Se hele vores udvalg her: https://www.bambuni.dk/produkt-kategori/kvinder-bambus/bambus-toppe-kvinder/
Har I bambus ammetoppe?
Ja. Vores feminine V-hals top, fungerer rigtig fint som en ammetop.
Find den her: https://www.bambuni.dk/produkt/sort-bambus-v-hals-top-til-kvinder/
Hvilken type bambus lagen skal jeg vælge?
Når du vælger et bambus lagen, er det vigtigt at overveje din madrastype, og din personlige præference. Vi tilbyder tre forskellige lagentyper, hver med deres fordele:
Kuvertlagen: Dette lagen passer perfekt til topmadrasser og omslutter dem fuldstændigt. Hvis du har en topmadras og ønsker et lagen, der passer præcist til denne type madras, er kuvertlagnet det ideelle valg.
Faconlagen: Hvis du har en boxmadras og ønsker, at lagnet skal dække hele madrassen, er faconlagen det bedste valg. Dets design er specifikt tilpasset boxmadrasser, og sikrer en god og sikker pasform.
Fladlagen: Vores bambus fladlagner er alsidige og passer til de fleste sengetyper. De tilbyder en mere generisk pasform og er ideelle, hvis du ønsker et lagen, der kan anvendes på forskellige typer senge.
Overvej din madrastype og den præcise dækning, du ønsker, når du vælger mellem vores tre forskellige lagentyper. Hvis du har yderligere spørgsmål eller brug for hjælp til at vælge det rette lagen, er vores kundeservice altid klar til at hjælpe.
Min topmadras måler kun 7cm, kan jeg så bruge jeres kuvertlagen?
Ja. Vores bambus kuvertlagen er skabt til at passe til almindelige tykkelser på topmadrasser, herunder dem, der måler omkring 7-9cm. Det ekstra stykke stof på kuvertlagnet vil lægge sig elegant under din topmadras og sikrer den optimale beskyttelse og pasform til din specifikke madrastykkelse.
Hvilken tyngdedyne skal jeg vælge?
Valget af din bambus tyngdedyne bør baseres på din egen vægt. Vores 5 kg tyngdedyne passer særligt godt til dig med en vægt mellem 25-55 kg. Til dig der vejer mellem 55-80 kg, anbefales vores 7 kg tyngdedyne. Hvis du vejer over 80 kg, vil vores 9 kg bambus tyngdedyne være den mest passende løsning for dig.
Spørgsmål vedrørende betaling
Hvilke betalingsmetoder accepteres?
Vi accepterer alle gængse kreditkort og tilbyder også betaling via MobilePay, Apple Pay, Google Pay, Anyday og ViaBill.
Hvornår hæver i pengene?
Pengene bliver hævet, når pakken afsendes fra vores lager.
Er det sikkert at betale?
Betalinger hos bambuni.dk er fuldstændigt sikre grundet pålidelig betalingsudbyder, 3DSecure, ydermere er du dækket af vores certificering hos E-Mærket, som sikrer dig tryg onlinehandel. Vi hæver heller ikke pengene, før varen er afsendt fra vores lager.
Kan i eftersende faktura?
Vi tilbyder ikke muligheden for at købe først og betale senere via. faktura. Såfremt du ønsker at købe til/fra dit firma, kan vi altid eftersende en faktura, du kan blot sende en mail på info@bambuni.dk
Hvordan foregår betaling med Viabill?
Ved brug af ViaBill modtager du dine varer først. Derefter skal du betale din månedlige ydelse på samme dato hver måned. Manglende betaling til tiden kan medføre gebyrer. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen med ViaBill. Læs mere på: https://viabill.com/dk/legal/viabill/
Hvordan foregår betaling med Anyday?
Anyday giver dig mulighed for at opdele betalingen. Første afdrag betales ved levering, og det resterende beløb fordeles over de næste 3 måneder. Anyday er gebyrfrit, så længe du overholder betalingsplanen. Med Anyday opretter du en konto, der kan bruges på alle webshops, der tilbyder denne betalingsmetode. Læs vilkår for Anyday her www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
Spørgsmål vedrørende størrelser
Er jeres produkter størrelsessvarende?
Generelt er vores produkter i overensstemmelse med standardstørrelser. Vi anbefaler at vælge den størrelse, du normalt bruger.
Dog kan der være enkelte undtagelser. For eksempel, hvis du normalt bruger Sloggi, som kan være lidt små i størrelsen. Hvis du er i tvivl, er du mere end velkommen til at kontakte os via chat, mail eller telefon for yderligere vejledning.
Kan jeg returnere eller ombytte et produkt, hvis størrelsen ikke passer?
Absolut! Vi ønsker, at du skal være helt tilfreds med dit køb. Hvis du modtager et produkt og finder ud af, at størrelsen ikke passer, er du mere end velkommen til at returnere det eller ombytte det til en anden størrelse.
Vi gør det let for dig – bare send produktet tilbage, og vi sørger for resten. www.bambuni.dk/retur
Spørgsmål vedrørende returnering, refundering og ombytning
Hvordan ombytter jeg en vare?
Ønsker du at ombytte en vare til en anden størrelse, kan du besøge www.bambuni.dk/retur og købe et returlabel for 45 kr.. Udfyld returformularen med den ønskede produkt/størrelse til ombytning. Når vores lager får din returpakke, sørger vi for ombytning og sender dine produkter retur til dig – sidste nævnte forsendelse kommer selvfølgelig på vores regning.
Hvordan kan jeg returnere en vare?
Har du produkter, du ikke er tilfreds med? Du har 365 dage til at returnere ubrugte og uvaskede produkter. Gå ind på vores returportal www.bambuni.dk/retur og følg guiden til køb af returlabel til 45 kr. med DAO. Når du har købt din label, kan du printe den og påføre den på din returpakke. Hvis du ikke har adgang til en printer, kan du skrive den ni-cifrede “Labelless code” direkte på pakken. Læs mere på vores returportal.
Varens stand ved returnering
Vi beder om, at de returnerede varer er ubrugte, uvaskede og sendes retur uden nogen form for brugsspor på, for at sikre en problemfri returproces.
Kan jeg komme forbi jeres adresse og ombytte eller returnere mine varer?
Du er velkommen på vores lager tirsdag-fredag mellem kl. 9-15.
Hvornår bliver jeg tilbagebetalt for min retur?
Hele returneringsprocessen kan tage op til 2-3 uger inden refunderingen.
- Returpakken bliver afleveret.
- Returpakken når distributørens sorteringsdepot.
- Returpakken ankommer og behandles på vores lager.
- Refundering gennemføres, og du modtager en returkvittering via mail.
Normalt tager det 2-5 bankdage, før beløbet vises på din konto. I sjældne tilfælde kan det tage op til 10 bankdage, afhængigt af betalingsmetoden og din bank.
Jeg har returneret en vare, men kan ikke se refunderingen i MobilePay
Refunderingen af dit køb eller dele af dit køb kan tage op til 3-5 hverdage efter modtagelse af din returpakke. Ved betaling med MobilePay modtager du ingen besked i appen, så det er vigtigt at tjekke dit kontoudtog i banken. Pengene vil figurere på din konto 3-5 bankdage efter, at vi har behandlet din returpakke på vores lager.
Hvornår må jeg senest returnere min pakke?
Du har altid 365 dages returret hos Bambuni.dk. Du kan returnere varer via følgende link: https://www.bambuni.dk/pages/retur/
Har du modtaget en gave fra Bambuni?
Hvis du har modtaget en gave fra Bambuni.dk, har du mulighed for at returnere den til ombytning eller få pengene refunderet.
Besøg vores returportal på www.bambuni.dk/pages/retur og udfyld returformularen. Vær venlig at angive dine kontaktoplysninger i formularen og inkludér alle tilgængelige oplysninger om køberen, såsom fulde navn, ordrenummer, telefonnummer og/eller mail.
Hvis gaven ikke lever op til dine forventninger, kan vi også refundere beløbet. NB: Pengene vil blive refunderet til køber.
Kan jeg ombytte en modtaget vare til et andet produkt?
Som udgangspunkt, ja. Dog må det ønskede ombytningsprodukt ikke overskride den oprindelige købspris. Besøg vores returportal på www.bambuni.dk/pages/retur og følg vejledningen der.
Spørgsmål vedrørende vask og pleje
Hvordan vasker jeg mine bambusprodukter?
Vask ved 30-40 grader skåneprogram med maksimalt 1200 omdrejninger. Vask kun sammen med lignende farver. Brug et skånsomt vaskemiddel uden enzymer som f.eks. Bambunis Bambus vaskemiddel. Hæld ikke vaskemiddel direkte på dine bambusprodukter, da det kan forårsage misfarvninger. Produktet tåler ikke brug af skyllemiddel. Dit bambusprodukt skal lufttørres, og tåler ikke brug af tørretumbler eller strygning, da høje temperaturer skader bambusfibrene og mindsker produktets holdbarhed markant.
Må jeg anvende tørretumbler?
Nej, bambus produkterne tåler ikke brug af tørretumbler. Høje temperaturer vil beskadige bambusfibrene og forringe produktets holdbarhed markant.
Må jeg anvende strygejern?
Bambusmaterialet tåler ikke strygning. Høje temperaturer vil beskadige bambusfibrene og forringer produktets holdbarhed markant.
Kan jeg anvende al slags vaskemiddel?
Hele returneringsprocessen kan tage op til 2-3 uger inden refunderingen.
Vi anbefaler brug af skånsomt vaskemiddel som f.eks. Bambunis bambus vaskemiddel. https://www.bambuni.dk/produkt-kategori/vaskemiddel/
Der er kommet en plet på mit bambusprodukt, hvad gør jeg?
Bambusmaterialet er fint, derfor anbefaler vi at sende produktet til rens.
Jeg bruger altid tørretumbler, går det ikke?
Nej. Hvis du konsekvent bruger tørretumbler til alt dit tøj, er vores bambusprodukter ikke det bedste valg for dig. Vi anbefaler at returnere produktet, da gentagen tørretumbling vil skade materialet.
Jeg vasker altid på over 40 grader, går det ikke?
Nej. Hvis du konsekvent vasker ved temperaturer over 40 grader, anbefaler vi, at du returnerer produkterne inden brug. Vores bambusprodukter er ikke velegnet til hyppige vaske over 40 grader, og vi vil gerne refundere dine penge, hvis de ikke passer til dine plejerutiner.
Skal håndklæderne lægges i blød inden de tages i brug?
Håndklæder har altid haft bedst af at ligge i blød i koldt vand natten over. Det er ingen undtagelse med dit nye bambus håndklæde. Det hjælper med at åbne fibrene i tekstilet. Når tekstilfibrene er åbne, vil du opleve en øget sugeevne.
Skal jeg vaske mine bambusprodukter før brug?
Det er en god idé at vaske dine bambusprodukter før brug. Vi anbefaler altid at følge de specifikke vaskeanvisninger for at sikre den bedste pleje og bevarelse af kvaliteten.
Bliver bambusundertøj og bambussengetøj rent ved 40 grader vask?
Bambusundertøj og bambussengetøj kan blive rent ved vask på 30-40 grader, så længe du følger vores anbefalinger for vask og pleje. Bambus er naturligt antibakterielt, hvilket ikke blot renser stoffet, men også hæmmer væksten af bakterier, herunder dem, der tiltrækker husstøvmider. Dette reducerer risikoen for allergiske reaktioner. Bambusfibre er kendt for deres temperaturregulerende egenskaber og evne til at transportere sved og fugt, hvilket gør materialet åndbart. Dette muliggør hurtig absorbering og frigivelse af fugt, hvilket holder sengetøjet tørt. Et tørt miljø er mindre attraktivt for husstøvmider, da det reducerer deres trivsel. Samlet set kan bambus sengetøj skabe et mindre gunstigt miljø for husstøvmider ved at minimere fugt og bakterievækst, hvilket gør det til et godt valg for dem, der ønsker at reducere forekomsten af allergener i deres sengetøj.
Spørgsmål vedrørende nyhedsbreve, rabatkoder og gavekort
Hvordan tilmelder jeg mig jeres nyhedsbrev?
Hvis du ønsker at modtage vores nyhedsbreve, kan du tilmelde dig nederst på forsiden af vores hjemmeside.
Hvordan bruger jeg min rabatkode?
Har du en rabatkode, kan du anvende den i din indkøbskurv, når du går til kassen. Klik på “Har du en kampagnekode? Klik her”, indtast din rabatkode og tryk på “Anvend”. Rabatten vil herefter blive fratrukket det samlede beløb i din kurv.
Hvordan indløser jeg mit gavekort?
For at indløse dit gavekort, gå til kassen og under “Din kurv” indtast gavekortkoden i feltet “Har du en kampagnekode? Klik her”. Klik på “Anvend”, og gavekortets beløb bliver trukket fra det samlede beløb i din indkøbskurv.
Hvordan indløser jeg mit tilgodebevis?
Du kan indløse dit tilgodebevis ved at gå til kassen. Indtast din tilgodebeviskode under “Din kurv” i feltet “Har du en kampagnekode? Klik her”. Tryk på “Anvend”, og beløbet fra tilgodebeviset vil blive fratrukket det samlede beløb i din indkøbskurv.